{"id":1,"date":"2010-12-30T01:53:59","date_gmt":"2010-12-29T23:53:59","guid":{"rendered":"http:\/\/new.www.blueglobe.nl\/?p=1"},"modified":"2011-07-12T14:32:38","modified_gmt":"2011-07-12T12:32:38","slug":"microdata-voor-een-optimale-google-indexering","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.blueglobe.nl\/microdata-voor-een-optimale-google-indexering.html","title":{"rendered":"Microdata voor een optimale Google indexering"},"content":{"rendered":"

Vandaag zijn een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd aan onze website ter bevordering van de zoekmachine indexering. Voor het kruimelpad en de contactgegevens, wordt nu microdata gebruikt.<\/p>\n

Sinds enkele maanden heeft Google een wijziging doorgevoerd aan de zoekresultaten. Het is je wellicht opgevallen dat bepaalde resultaten voorzien zijn van extra informatie (weergegeven in een grijze kleur). Ook wordt bij een aantal websites een soort van kruimelpad getoond.<\/p>\n

Microdata, Microformats & RDFa<\/h2>\n

Google probeert de resultaten van een zoekopdracht zo goed mogelijk af te stemmen op het onderwerp waarnaar je op zoek bent. Om Google hierbij te assisteren kan gebruik gemaakt worden van zogenaamde Rich Snippets<\/strong><\/em>. Middels deze snippets kun je kun je de informatie op je website beter structureren en labelen en zo precies aangeven wat voor type informatie een bepaalde paragraaf bevat.<\/p>\n

Om deze aanvullende informatie toe te kennen aan je webpagina, kan gebruikt gemaakt worden van 3 technieken die allemaal hopen de standaard te worden:<\/p>\n