{"id":232,"date":"2011-07-12T23:36:23","date_gmt":"2011-07-12T21:36:23","guid":{"rendered":"http:\/\/new.www.blueglobe.nl\/?p=232"},"modified":"2015-06-15T15:05:33","modified_gmt":"2015-06-15T13:05:33","slug":"email-instellen-outlook-express","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.blueglobe.nl\/email-instellen-outlook-express.html","title":{"rendered":"E-mail account instellen in Outlook Express"},"content":{"rendered":"
Voor het instellen van een e-mail account hebben we een aantal handleidingen opgesteld. Kies het door u gebruikte mailprogramma: Outlook Express<\/a> of Microsoft Outlook (onderdeel Office pakket)<\/a>.<\/p>\n Een van de meest voorkomende vragen is, ‘Hoe stel ik mijn E-mail in?’. Op deze pagina vindt u een uitleg zodat u uw e-mail account zelf kan instellen in uw mailprogramma. Gebruik je geen Outlook Express, maar Microsoft Outlook, kijk dan hier<\/a> voor de uitleg.<\/p>\n In onderstaande uitleg zal uitgegaan worden van Outlook Express versie 6. Heeft u een andere versie, dan kunnen de screenshots enigszins afwijken.<\/p>\n Start het programma Outlook Express. Onderstaand scherm zal verschijnen.<\/p>\n <\/p>\n Kies uit het menu voor de optie ‘Extra’ (Tools) en daarna voor ‘Accounts’. Onderstaand scherm zal dan verschijnen. Kies in dit scherm voor het tabblad ‘Email’. U krijgt dan een overzicht van de reeds ingestelde e-mail accounts. Kies rechts voor de knop ‘Toevoegen’ (Add) en daarna voor ‘E-mail’. De zogenaamde E-mail Wizard zal starten met het volgende scherm.<\/p>\n <\/p>\n In de wizard wordt u begeleid tijdens het instellen van je account. In het eerste scherm wordt gevraagd om uw naam. Vul hier de naam in waaronder u de e-mails wilt versturen. Dit kan uw persoonlijk naam maar natuurlijk ook uw bedrijfsnaam zijn. Klik hierna op ‘Volgende’.<\/p>\n <\/p>\n In de volgende stap wordt gevraagd om uw e-mail adres. Vul dit in en klik op ‘Volgende’.<\/p>\n <\/p>\n In dit scherm wordt gevraagd om de servers op te geven. In het eerste vakje, ‘Server voor inkomende e-mail (POP)’ kunt u gewoon uw domeinnaam invullen. Het tweede vakje is voor de ‘Server van de uitgaande e-mail (SMTP)’. Deze service biedt FKKC zelf niet aan, maar u kunt gewoon gebruik maken van de server van uw provider. Voor Chello gebruikers is dit bijvoorbeeld mail.chello.nl en voor Planet gebruikers mail.planet.nl. Na het invoeren kiest u weer voor ‘Volgende’.<\/p>\n <\/p>\n Nu dienen de accountgegevens ingevoerd te worden. Vul hier uw gebruikersnaam (accountnaam) en wachtwoord in. Indien u de enige gebruiker van het systeem bent is de optie ‘Wachtwoord onthouden’ erg handig. Daarmee voorkomt u dat iedere keer om het wachtwoord gevraagd wordt. Na ingave van de gegevens kun u weer klikken op ‘Volgende’.<\/p>\n <\/p>\n De laatste stap is een bevestiging dat uw account met succes aangemaakt is. Door een druk op de knop ‘Voltooien’ sluit u de wizard, waarna u gebruik kan maken van uw e-mail adres.<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Voor het instellen van een e-mail account hebben we een aantal handleidingen opgesteld. Kies het door u gebruikte mailprogramma: Outlook Express of Microsoft Outlook (onderdeel Office pakket). Een van de meest voorkomende vragen is, ‘Hoe stel ik mijn E-mail in?’. Op deze pagina vindt u een uitleg zodat u uw e-mail account zelf kan instellen … Lees meer…<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[45],"tags":[22,28],"yoast_head":"\nStap 1<\/h3>\n
Stap 2<\/h3>\n
Stap 3<\/h3>\n
Stap 4<\/h3>\n
Stap 5<\/h3>\n
Stap 6<\/h3>\n
Stap 7<\/h3>\n